Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 5 Bryce Canyon

Woensdag 8 juni

Het is 8 uur als we aan het ontbijt zitten en we daarna de camper rij safe maken. Er kan heel wat omvallen.

We dumpen hier onze eerste vulling grijswatertank , checken uit door het nummer van de campground in een bus te doen en gaan de US 9 op. De scenic route door Zion NP.

Na 3.6 mille komen we bij de tunnel. Met een camper kan je alleen door het midden dus de tunnel wordt voor even eenrichtingsverkeer. Je moet hier wel voor betalen maar ja…anders komen we niet verder :-)

Jaydin roept dat hij de tunnel wel eng vindt maar ook wel leuk. De tunnel is 5 km lang en je klimt naar boven. Ook hierna blijft het park enorm mooi. Uiteindelijk zijn we het park uit en gaan we richting de US 89. Deze weg hebben we zeker al 6 maal gereden ( heen en terug) en dit blijft gewoon echt een mooie route. In Glendale nog even de roestbakken in het gras bewonderen. Bij de kruising richting Bryce en de US 12 rijden wij nog even door naar Panguitch om lekker koffie te drinken. Alleen is de tent van jaren geleden verdwenen. Jaydin is hier trouwens op zijn best; boos omdat hij zijn filmpje niet af mag kijken , boos omdat hij mee moet naar buiten , boos omdat hij zijn zin niet krijgt.

Was dus geen succes. HIer wel even getankt want bij Bryce zal het een stuk duurder zijn.

Terug richting de 12 die ons eerst door Red canyon voert. Natuurlijk even een stop om een stukje je lopen. Verder door naar de junction naar Bryce Canyon City met zijn hotels en onze Ruby's Inn RV park en campground. Voordat we inchecken gaan we eerste een hapje eten bij…. . Voor insiders bekend als het ' take it off' restaurant. ( In 2006 hadden ze de fooi er zomaar bij gerekend terwijl we heel erg slecht bediend werden dus ik erg boos en in mijn beste engels eisen dat de fooi eraf werd gehaald ' take it off', dit ging echt niet met een blij gezicht van mijn kant ) . Na de lunch is het compleet drama met meneer de kleine man omdat hij geen ijsje kreeg ( dacht hij). Wij hadden het beloofd maar vergeten dus drama. Maar goed dat drama zijn we even goed zat dus wij naar de camper, hij voor straf op bed. Later maar even goed afspraken gemaakt. Daarna ging het gelukkig een stuk beter. Maar dit was even off the record. Na geprobeerd te skypen met het thuisfront wat niet echt lukte zijn we vervolgens met de shuttle naar Bryce Canyon NP gegaan. De eerste stop die we pakken is Bryce point. Even waren we vergeten hoe mooi dit park dit is. DIt is ons 4de keer en het blijft gewoonweg indrukwekkend.

Het tweede viewpoint voor ons is Inspiration point. HIer nemen we een trail naar Sunset point. Jaydin bij Rene op zijn nek totdat hij een mooie wortel annex tak uit de grond trekt en ineens heel goed kan lopen. Hij helpt mij wel even een handje want ik ben een meisje en kan niet zo goed van de berg af lopen ( ik was even daarvoor bijna onderuit gegaan) , ' Papa en ik kunnen dat wel' . De trail is een halve mijl berg op en berg af. Onderweg natuurlijk een mooie blik op de Canyon.

Bij Sunset stappen we weer op de bus. Even bij de general store gestopt en toen weer verder naar Ruby's Inn. Bij de pomp stonden wat mooie Harleys dus die moesten even bekeken worden.

Even souvenirs shoppen, ijsje scoren en meteen door naar het restaurant voor het avond eten ( ja in datzelfde restaurant) . Het eten viel eigenlijk erg tegen, weinig keus.

Nog even off the record; Jaydin begint aardig bij te trekken en komt meer tot zichzelf. Ik kan me toch niet herinneren dat de jetlag de vorige keer hem zoveel parten heeft gespeeld. Oh ja vandaag kwamen we er ook achter dat als we elektriciteit hebben ook gewoon de hele tijd warm water hebben. Waarschijnlijk voor velen vanzelfsprekend maar wij wisten het niet. Hadden we dus geen gebruik hoeven maken van de showers op de campground. We hebben full hook up ( water, elektra en riool) en weet je wij zijn van het luxe camperen :-).

Daan en petra

Werkt die 'take it off' mevrouw er ook nog?
Kijk uit dat ze je niet herkent...
Het is er nog steeds mooi hè ?
Wij zitten te genieten van de foto's
Groetjes ons

Dave

Ja, dat eten is niet echt denderend daar maar veel opties heb je niet (de hamuburgertent tegenover het resteaurant is ook niet veel beter. Het park blijft echter prachtig. Ik kijk vol weemoed naar jullie foto's!

Margo

Wat een prachtig stuk land is dat, waar jullie doorheen rijden. Ik zit hier een weinig jaloers te wezen.
Maar gun het jullie van harte. Ik hoop dat we nog veel leuke verhalen en foto's te zien krijgen.

Hme

Volgens mij heb je altijd heet water ook als je geen elektriciteit hebt.

Ellen

Ja dat wisten we juist maar niet dat als je elektriciteit heb dat het dan automatisch verwarmd wordt :-) zonder gas.....