Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 22 Mustangs in the sky

Zaterdag 25 juni

Vandaag was het om 8 uur op pad richting de airshow in Valle, vlakbij de Grand Canyon. Om 8 uur gaan de poorten open en het zou druk worden. Na een half uur kwamen we aan en parkeren maar. De eerste mustang kwam toen al voorbij vliegen. Jaydin helemaal enthousiast. Ja toen was het nog leuk want het was nog geen herrie. Gauw naar binnen en betalen. Door het inmiddels bekende museum naar buiten. Voorbij vliegende P51 ( mustangs) gaat niet op een stille manier en Jaydin heeft helaas iets met harde geluiden dus die wilde alleen maar binnen vliegtuigen kijken. Hij vond het wel leuk maar de herrie maakte hem bang. Maar niet getreurd. Hij heeft binnen zijn pret gehad en wij buiten. En het was echt geweldig!!! De mustangs vonden wij het mooist. Later zou er ook een B17 de lucht in gaan. En een P38. Deze laatste hebben we vanaf de parkeerplaats kunnen bewonderen. ( en ook nog de P51 want Jaydin vond in de camper vliegtuigen toch ook wel erg leuk). We zijn hier 3 uur zoet geweest en toen moesten we onze reis verder vervolgen. (Helaas hebben we wat pech, de dvd speler heeft het begeven. Die heeft overuren gedraaid en dat kon die niet aan :-()

De reis gaat verder via het best bewaarde gedeelte van de Route 66 namelijk via Seligman en dan omhoog via Peach Springs, Truxton en Hackberry. In Seligman natuurlijk de bekende stop bij de Snow Cap, bekend om Juan Delgadillo die in 2004 overleed. Hij stond bekend als de clown van de Route 66. In zijn diner maakte hij de klanten altijd aan het lachen door ze in de maling te nemen ( vb stro geven ipv een straw) . Na zijn dood hebben zijn zoons het overgenomen en ook andere familie leden proberen dit in ere te houden. Vandaag hebben we er een milkshake gedronken en natuurlijk werden we even in de maling genomen. Ook is hier natuurlijk de barbershop van Angel Delgadillo. Hij was helaas niet aanwezig. Zijn dochters runnen de souvenirshop. Angel heeft de route 66 foundation opgericht ter ere van de mainstreet. De stop is een must see, gewoon alleen al om de nostalgie.

De volgende stop is Grand Canyon Caverns; de druipsteengrotten. We willen de grot in maar helaas is de tour van 2 uur vol en dan zouden we een uur moeten wachten en nog eens 50 minuten voor de tour. Dit zou vandaag niet meer passen. Verder dus naar de laatste stop op de mainstreet van Amerika; the general store van Hackberry. We

eindigen vandaag onze trip in Kingman. Wederom bij een KOA campground, wat afgelegen midden in een woonwijk maar heel netjes. We eten vandaag bij Chilli's. Baby rack ribs en quesadilla salade explosion. Dit was natuurlijk weer veel te veel.

Terug op de campground ( die we via de Jaydinjaydin vinden door hem het gele bord te laten zoeken) nog even zwemmen en dan gewoon in de camper zitten en afkoelen. Het is buiten zeker nog 30 graden…………

Morgen naar Las Vegas waar het 40 graden is en of we daar internet hebben is de vraag……

Adri en Jim

Dit brengt herinneringen terug toen we in Seligman woonde op onze ranch en later Jim werkte for de double OO ranch en winkelen in Kingman or flagstaff en sommige zaterdag avonden naar de grand canyon waar al de cowboys kwamen voor een biertje. Ook dans avonden bij de black cat in Seligman.

Leonie

Het klinkt als een wereldvakantie zeg.
Jullie zijn er echt uit. Heerlijk.

Margo

Oh, oh,........ als jullie nog maar aan Nederland kunnen wennen. Veel kleiner, maar wel minder warm. Dus.....voorlopig nog maar volop genieten hoor.
En jaloers?? Nee hoor, geniet gewoon mee.