Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 23 Heet, heet en heet!

Zondag 26 juni

Ja het begon vanmorgen al met zeker 36 graden en de temperatuur is alleen maar opgelopen en we zijn geeindigd met 107 F = 42 graden afgerond.

Het is niet ver rijden naar Las Vegas dus niet meteen in de startblokken vandaag. Om half 12 zijn we bij Ihop gaan... uh.. brunchen heet het dan denk ik he.

Daarna nog maar een keer een walmart, gekeken voor een dvd speler maar dat werkt niet met onze dvd's. Ja dan moeten we maar wat creatiever worden om de kleine man bezig te houden.

Het is 1 uur als we de 93 naar Las Vegas nemen. Onderweg komen we de Hoover Dam tegen, nou ja…. eerste scheur je over de nieuwe brug en dan neem je de weg weer terug naar de Dam. Je moet dan door de security, er komt dan zo'n mannetje je camper van binnen bekijken, hij maakt wat grapjes over de hitte want in Nederland zal het wel niet zo heet zijn en dan mag je weer verder. Het was zo druk bij de dam dat we alleen even kort zijn gestopt en weer terug gereden om onze weg te vervolgen naar Sin city.

In Boulder City zien we de eerste temperatuur borden op 107 F schieten. Snel zien we de skyline van Las Vegas opdoemen.

En om 3 uur rijden we het laatste RV park op van onze reis; Sams Town RV park. Het is een veredelde parkeerplaats maar dat maakt niet uit. Buiten is dus 42 graden en binnen krijgen we het niet kouder dan 30 graden denk ik. Het is niet te harden. We ruimen alvast wat zaken op, de kasten zijn leeg en alles proberen we in de 3 koffers te proppen. Niet vliegtuig klaar want dat doen we wel in het hotel morgen. Het is nog een hele klus. Om 6 uur lopen we richting het hotel en casino gedeelte. Het is echt maar 10 minuten maar in deze hitte lijken het wel 10 dagen. Binnen komen de knipperende en tingting geluidjes je tegemoet. Jaydin wil overal mee spelen, helaas is hij te jong. Maar als hij later groot is dan gaat hij ook roulette spelen en bier drinken :-) Sams Town heeft een enorme binnentuin met vijvers en watervallen. Het lijkt net alsof je echt buiten loopt. We eten bij het buffetrestaurant. Ziet er allemaal goed uit en er is keus genoeg en het is lekker koel…. Na het eten lopen we nog wat rond en dan terug naar de camper. De zon is inmiddels ondergegaan en dat scheelt denk ik uhh 5 graden. Ik ga nog even met Jaydin zwemmen en Rene begint met schoonmaken. Ja de rollen zijn goed verdeeld :-)

De rest van de avond is het inpakken, opruimen, weer inpakken wat Jaydin uitpakt, alle overbodige zaken weggooien….ik denk dat we toch weer met een extra koffer thuis komen. Op een gegeven moment knalt de Airco eruit. En dat wil je niet hoor…. nu geen airco hebben. Ik geloof dat we dan maar een kamer gaan boeken. Maar hij lijkt het nu te doen, op hoop van zegen. Morgen de camper wegbrengen, auto halen en naar Luxor hotel waar we een kamer hebben geboekt in de Piramide.

Dave

Alweer terug in Vegas. Wat gaat de tijd snel! Wanneer jullie terug komen is het in NL lekker koel ;-) Goede reis alvast (ook van Marjolein natuurlijk)!

Frank

Pfew, wat een hitte. Ik zit hier al te klagen als het boven de 25 graden is. Met pijn en moeite heb ik jullie reis gelezen.....pijn en moeite omdat het voor mij nog zo lang duurt voordat we gaan :-)
Hartstikke leuk om zo jullie reis te volgen. Ik ga direct de foto's bekijken. Heel veel plezier nog deze laatste warme loodjes! groetjes en groetjes aan iedereen daar (ja, aan heel Las Vegas!:-)