Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 6 De mooiste route ooit!

Donderdag 9 juni

Ok er zullen heus wel mooiere routes en gebieden zijn maar deze staat in onze top 3. De scenic byway 12 van Bryce naar Torrey ( vlakbij Capital Reef NP).

Maar ook vandaag begonnen we, na een ontzettend koude nacht, met een ontbijt. Het tijdstip wordt overigens wel elke keer later. Een goed teken! Alles weer recht en vast gezet voor de volgende trip. Jaydin gaat meteen achter de dvd. Het camper rijden is helaas niet helemaal aan hem besteedt. Hij kan niet goed zitten en het blijft erg wiebelen. Maar zoals gezegd draaien we de 12 op en het begint meteen geweldig. De rode torens van Bryce zijn af en toe ook van deze kant te bewonderen. Het landschap krijgt langzaam aan een andere kleur; wat geler. De foto's zullen het ook niet helemaal kunnen laten zien maar elke bocht en heuvel heeft weer een andere uitzicht. De badlands wordt het ook wel genoemd heb ik begrepen. Natuurlijk stoppen we geregeld om de nodige beelden vast te leggen. Bij milemarker 73-74 stoppen we voor een koffiepauze bij Kiva Coffeehouse. Heerlijke koffie en als je even rustige van het uitzicht wil genieten moet je hier zijn.

De weg vervolgt zich tot aan Torrey. Om half 2 komen we bij onze campground die we deze ochtend vast hadden gezet. Het was de bedoeling om in het park ( capitol reef NP) zelf te overnachten maar omdat we laat vertrokken was de kans dat er nog plek was enorm klein. En we hadden gelijk , bij de kruising 12 - 24 stond er een bord dat Fruita campground vol is. Maar niet getreurd, we rijden verder naar onze eindbestemming van vandaag. Thousand Lake RV park. Full hook up , pull thru site, 30 dollar met playground, zwembad en een leuke souvenir winkel waar ik morgen mijn geld ga uitgeven. Het is dus lekker relaxen. S avonds eten bij de western cookout ( met 3 andere mensen); kip en ribs met bonen, aardappelen en scones. Sla en ijs erbij. Was erg lekker. Jaydin waren we al lang kwijt met zijn voetbal heeft hij gesocialized met 2 amerikaanse jongetjes. Amerika is natuurlijk het land van baseball dus dat hebben we geprobeerd Jaydin bij te brengen. Maar nee dat gaat er toch echt niet in. Dit gebeurde overigens allemaal tijdens het eten. Zelfs voor zijn ijsje had hij geen tijd. En in het nederlands instructies geven gaan hem goed af. En hij kan heel goed in ' shopping off' . Na het eten ben je als ouder ook verplicht even met de andere ouders te praten. Het gezin kwam uit MIssouri en gingen 1 week rondreizen in het zuidwesten. Jaydin kreeg als compliment dat hij erg sociaal en open is en eentje die we niet zo vaak horen…..athletic. Hjj houdt zeker graag van football spelen. Ja en hij vindt het leuk om uit te sloven.... zichzelf neergooien, nep vallen, brullen .....

Terug in de camper volgen alle bedrituelen en meneer ligt om half 9 op bed. Wij volgen niet veel later.

Nanda

Hey,
Jullie zijn lekker onderweg, we genieten van de verhalen.
Geniet maar lekker, hier is het vandaag koud en nat. Hou ons vooral op de hoogte.
Wil je alsjeblieft je vlucht gegevens doormailen?

Groetjes Nanda