Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 7 Capitol Reef in vogelvlucht

Vrijdag 10 juni

Wij zijn vandaag wat later vertrokken dan eigenlijk de bedoeling was. Gewoon begonnen met een ontbijt met zelfgebakken brood vanuit de campground shop waar ik overigens ook allerlei andere leuke dingen heb gekocht. Maar ook wat gedateerde cornflakes en popcorn bleek later. Maar goed het brood was erg lekker en om 10 uur waren we op weg. Dit duurde overigens niet erg lang want na het tanken in Torrey vloog bij de eerste bocht bijna de magnetron uit de keuken. Zo konden we niet verder. Bij de volgende tankstation gelukkig maar een paar 100 meter verder een schroevendraaier gekocht waarmee Rene dat ding weer vast heeft gemaakt met schroeven uit een andere onderdeel van de camper. Ja de camper is nieuw maar wel al behoorlijk gehavend door waarschijnlijk het vele schudden. Ik weet niet of we het al hadden genoemd maar een wieldop zijn we ook al kwijtgeraakt ( op de eerste dag).

Ok weer verder richting Capital Reef NP. Dat wat we gezien hebben is al schitterend maar ik denk dat we het echt bijzondere stuk gemist hebben doordat we toch verder wilde. De scenic route hebben we niet genomen. Voor het mooie hadden we eigenlijk gewoon nog een nacht in Torrey moeten blijven en dan een dag gebruiken om het park te bezichtigen. Goed deze blijft op ons lijstje voor misschien wel een andere keer.

De weg vervolgen we. We willen in eerste instantie in Hanksville een hapje eten maar het restaurant dat we binnen lopen is in bezit genomen door landgenoten. Helaas krijg ik last van plaatst vervangende schaamte ( de groep is erg luidruchtig ) en we gaan toch maar in onze camper iets eten. Dat is natuurlijk ook veel makkelijker.

Doordat we toch nog een klein uur moeten voordat we in Moab zijn slaan we zelfs Goblin state park over. Wel erg jammer maar zo blijft er wel het een en ander op ons lijstje staan. Tegen 3en kwamen we aan in een HOT Moab. Het is hier rond de 35 graden en echt buiten vertoeven is niet te doen. Eerst hebben we boodschappen gedaan bij de plaatselijke supermarkt. Om vervolgens er achter te komen dat de campground nog geen 200 met verderop is. Het is druk bij Canyonlands Campground, gelukkig hadden we deze begin januari al geboekt wetende dat deze plek snel vol is. We snappen wel waarom. We staan midden in het centrum van Moab, dicht bij dus die market en een starbucks. Het is een mooie plek , hutje mutje maar echt wel OK. Gelukkig hebben we weer Wifi en de snelheid valt niet tegen. Eerst installeren en dan het terrein verkennen; Jaydin heeft het zwembad al gesignaleerd en de playground is snel gevonden. Maar voor in de middag is dit echt te heet. We besluiten na het eten terug te keren bij de glijbaan.

We eten vandaag bij Moab Brewery, een echte aanrader, erg druk en heerlijk gegeten ( Rene iets van een sausages platter en ik een southwest chicken wrap. Ook dit restaurant ligt op loopafstand. We zijn dan ook weer snel terug. De temperatuur is wat gezakt. Jaydin naar bed en wij nog buiten relaxen.