Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 8 Een heet Arches National Park

Zaterdag 11 juni

Vandaan staat Arches op het programma. Het park is hier een mile vandaan maar het park zelf is natuurlijk enorm dus daar moet je wel wat tijd voor uit trekken. Maar goed het blijft vakantie en we komen rustig op gang. Rene en Jaydin bakken pancakes. Tegen de tijd dat we op weg zijn is het wederom 10 uur ( en niet voordat er gespeeld is in de speeltuin) . Nadat we bij de ingang onze jaarpas hebben laten zien gaan we eerst naar het visitor center. Arches NP telt meer dan 2500 arches waarvan wij er vandaag maar een paar zullen zien. De route door het park is wederom geweldig. De rode rotsen en de verschillende vormen. Helemaal top! 10 jaar geleden zijn wij hier voor het eerst geweest maar we kunnen ons bijna niets meer herinneren van toen. En omdat het toen nog geen digitaal tijdperk was, hebben we weinig foto's. We waren allebei vergeten hoe mooi dit park is enne…… hoe heet! Het is wederom rond de 35 graden. We rijden eerst door naar Devils garden en ja dan kom je erachter dat het met een camper niet zo heel makkelijk parkeren is. De eerste mogelijkheid om te stoppen en even te lopen is bij Skyline Arch.

Hier lopen we dan naar de eerste arch vandaag en dit is meteen de laatste die wij lopend doen. Midden op de dag hier naar toe komen is niet zo'n handig tijdstip. Maar ondanks dat we dus niet veel lopen hebben we heel veel mooie uitzichten gezien. De foto's spreken voor zich….

Delicate Arch, het symbool van de staat Utah slaan we over. Al met al is dit park een echte aanrader! Kijk we reizen met een bijna 4 jaar oude knul. Er kan veel maar niet alles. Het is dan toch een beetje aanpassen. Als hij iets ouder zou zijn dan is het misschien wat makkelijker maar dan nog met kinderen reizen blijft passen en meten. Na de nodige stops rijden we terug naar Moab om te shoppen. Ik scoor een mooie zandschilderij en een Navajo aardewerken pot. Verder ook nog wat ijskastmagneten en een sleutelhanger. We eten een ijsje en drinken een cappuccino bij een of andere greenpeace tent. Het is dan tegen 5en als we terug gaan naar de campground om de beloofde duik in het zwembad te nemen. En dan BBQ en. Het duurt Jaydin allemaal te lang dus die heeft tegen de tijd dat dat ding is opgewarmd geen trek meer. En wij bijna ook niet meer. Ja dan is een gas BBQ toch wel handiger. Na het eten toch nog even naar de playground waar dezelfde jongetjes aan het ravotten zijn. Ze zijn erg onder de indruk dat Jaydin een andere taal spreekt . Maar elkaar uitdagen is in elke taal hetzelfde………….

Morgen staat Canyonlans NP op het programma. Ben benieuwd wat de dag weer ons gaat brengen.

Nb; we zijn aan het kijken naar onze route. In Arizona zijn behoorlijk wat bosbranden precies daar waar wij ongeveer naar toe wilde gaan. Richting New Mexico wordt het trouwens nog heter dan hier. Dus we zijn in dubio wat te doen. Alamogordo stond ook op het lijstje met daarna dus de route door Arizona. Misschien skippen we dus White sands. Wordt vervolgd. Nog even een wetenswaardigheid mbt de camper….. hij rijdt een op 2. Dus tel uit je winst :-)

Zei ik net niet dat we een redelijke verbinding hebben, nou mooi niet. De foto's houden jullie even tegoed en met verhalen plaatsen lukt het ook al niet erg.........