Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 9 Aussies, doven conventie en Canyonlands National Park

Zondag 12 juni

Het is avond, Rene is aan het socializen met de buren, een gezin uit Australie met 4 kinderen, 2 meisjes en 2 jongens. Jaydin is natuurlijk begonnen.

Ik zit hier lekker in mijn stoel en maak dit verslag. Ondertussen is de politieman die daarnet langs was gereden, terug gekomen met frisbees , gaan ze met zijn allen op de foto met de agent en de lichten gaan ook nog even aan. Officieel is Jaydin nu een junior officer met badge en al. Een hele belevenis op zich. Jaydin is nu verder met ijs eten bij zijn nieuwe vrienden. Zijn dag kan niet meer stuk.

De dag is natuurlijk vanmorgen begonnen dit keer niet met een ontbijt in de camper maar met donuts bij de familie market vandaan en een starbucks koffie. Getankt gingen we op weg naar Canyonlands National Park. Dit park ligt ongeveer 30 mile van Moab maar binnen in het park ben je ook nog wel even onderweg om alles te zien. Het park bestaat uit 3 districten; the needles, the maze en the island in the sky. Wij bezoeken het laatste gedeelte.

De eerste stop is bij shafer trial canyon Hier kijk je uit op de shafer trial; een dirt road het park in. We bezoeken verder verschillende uitkijkpunten; buck canon overlook, grant view point overlook, walen rock en upheaval dome. Bij het laatste punt hebben we even wat gegeten en gedronken om vervolgens de weg terugwaarts te nemen. Ook dit park is zeker de moeite waard en kan in in het rijtje van must sees.

Tegen 3 uur zijn we terug in Moab. We kopen de family market weer leeg en gaan terug naar de campground. Daar maakt Jaydin meteen vriendjes met de australische kinderen. Die gaan echter snel weer op pad. Jaydin nog even naar de playground. Om half 6 gaan we richting het centrum van Moab om te eten bij Pasta Jay's. Erg lekker maar veeeeeeeel. Nog even een wandeling langs de winkeltjes, ijsje eten, harleys kijken die hier genoeg te zien zijn en weer terug naar onze plek. Waar de kinderen al aan het wachten waren en benieuwd waren waar wij waren gebleven.

Mochten jullie je afvragen wat ik bedoel met doven conventie…… nou hier op het park zijn 50 % van de reizigers doof. Ze reizen met een hele groep en het lijkt op een conventie :-) We hoeven ons geen zorgen te maken dat ze last hebben van een schreeuwende Jaydin en wij hebben geen last van hun. Dit was trouwens wel anders op de vorige campground. Sommige mensen kunnen erg luidruchtig zijn.