Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 10 Weer een windy trip naar Cortez, Colorado

Maandag 13 juni

Om half 9 zijn we op, Jaydin is klaarwakker en nog nooit zo snel aangekleed. Want hij moet nog even met zijn vriendjes spelen. Helaas, na een uur vertrekken zij voor een tocht op quads. Jaydin baalt als een stekker maar Jake , het jongetje van zijn leeftijd krijgt toch nog even een hand. En met een ' nice meeting you' zijn ze weg.

Wij verder alles opruimen, ontbijten, gewoon de normale dingen. Jaydin nog even naar de playground. Om half 11 zijn we uitgecheckt en verlaten we Moab. Moab is een leuke plaats en de campground was erg geslaagd. Zeker een plek om terug te keren…… ooit…….

Bij Alco, een discount store, gaan we nog even kijken voor een fiets of step voor Jaydin. Lopen wil hij niet of hij is te moe of hij gebruikt het om zijn zin te krijgen, we weten het niet. Misschien helpt het als hij kan fietsen. Maar goed we komen terug met andere rommel en een gereedschapskist net als papa. Geen step of fiets. Die waren er wel maar we hebben er nu toch maar even van af gezien. Jaydin werd er nu niet echt enthousiast van dus we laten het idee nog even voor wat het is.

Het is vandaag alleen een rijdag. Het was de bedoeling om meteen Mesa Verde NP mee te pakken en door te rijden naar Durango maar dat is teveel op een dag. We willen graag een trial lopen en morgen hebben we dan wat meer tijd daarvoor. We gaan naar Cortez. Het is niet een lange rit maar het waait enorm en dat merk je.

Onderweg stoppen we bij een enorme toerist trap ' Hole'n a rock' . Is gewoon grappig, veel kitsch, souvenirs e.d. Wel een foto kunnen maken van een Hummingbird. Maar verder niet het omrijden waard ofzo. Zoals gezegd wel grappig :-)

Tegen 3en komen we aan in Cortez in Colorado dus. We staan bij Sundance RV park, dicht bij de winkels en tegenover de city park. Dit is OK voor een nacht. Het een campground met veel 55 plussers en er staan veel grote enorme bakbeesten van wagens met slide out. Veel wonen hier denk ik permanent. De plek waar wij staan is trouwens erg ruim, we hebben niets te klagen. Maar voor kinderen is het hier dus niet veel. Maar Rene is blij want er is weer een Walmart in de buurt :-) En we hebben supersnel internet!!!!!

In de city park gaan we even naar de playground en daarna was het de bedoeling om te eten bij een golden corral; een all you can eat restaurant. Alleen is google map erg gedateerd wat dat betreft want deze is long gone. En volgens mij kan ik me nu herinneren dat deze keten helemaal opgedoekt is. Jammer was altijd erg lekker. Dan besluiten dat we tortilla's gaan eten. Nog even wat boodschappen gehaald en zelf wat in elkaar geflanst, was erg lekker.

Nu heerlijk weer buiten relaxen. De temperatuur is hier trouwens rond de 81 graden…..wat zal dat zijn 25C……. Morgen Mesa Verde National Park.

Motorhome note;

Wil toch wel even noemen dat we al veel voordelen van een motorhome hebben mogen ervaren; je kan heerlijk buiten vertoeven ( ok weer afhankelijk) , je hoeft niets meer in en uit te pakken, je slaapt op een plek, je hebt je huis bij je, je kan eten wat je wil; uit eten, BBQ en, ontbijten of gewoon koken, veel bewegingsvrijheid, voor kinderen is het echt ideaal die hebben zo speelkameraadjes, de full hook ups zijn ideaal.

Ok je bent iets minder mobiel maar ook dat is afhankelijk van je eigen instelling. Je moet gewoon net doen alsof het een auto is. Het enige grote nadeel is het rijden zelf; het is een groot tril en schok festijn, voor ons niet zo erg maar in ons geval werkt het voor Jaydin wat minder. Nu lossen we dit op door te accepteren dat hij dan filmpjes mag kijken en volgens mij vindt hij dat helemaal niet zo erg. Lang leve de DVD speler.

Analog kid (AA forum)

Leuk om jullie verslag te volgen. Wij zijn vorig jaar met een camper en kinderen naar het noordoosten geweest. Ook wij vonden veel voordelen zitten aan een camper, maar inderdaad, het gerammel hoort er bij. Kun je overigens wel wat aan doen door slim in te delen en sommige dingen op iets van stof te zetten. Veel plezier nog!

Berrit

Door je verhalen geniet ik met jullie mee.
En ik krijg zin om weer rond te reizen. Voor ons met een tent. Zo'n bakbeest is niks (meer) voor ons met z'n tweeen.
Petje af voor Jaydin, zo gemakkelijk als hij zich op deze reis laat mee voeren. Of heeft hij geweldige ouders? :)

marry

heerlijk genieten van de geweldige foto's en leuke verslagen na een :

marry

(tekst kwam niet helemaal over) :

marry

drie maal is misschien scheepsrecht:) .....bad day at work.Leuke herinneringen en nieuwe plekjes ook op ons lijstje.