Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 11 Indiaantje spelen in Mesa Verde

Dinsdag 14 juni

Na de croissants weer alles aan de kant gezet en op weg naar onze volgende doel; Mesa Verde National Park. Jemig dit park is vele malen groter dan ik had verwacht.

In dit park zijn 600 cliff dwellings; pueblo's waar de Indianen meer dan 800 jaar hebben gewoond. Het is niet te geloven dat hier daadwerkelijk mensen hebben geleefd.

Echt indrukwekkend. Na de ingang is het nog 15 mile rijden naar het visitor center. De weg gaat flink omhoog en al snel zitten we op 7000 feet. We stoppen bij het visitor center.

We bekijken de map en besluiten alleen Spruce tree house te doen en de Palace cliff loop te nemen. Alleen al met deze bezienswaardigheden ben je gauw een paar uur bezig.

Spruce tree House staat als eerste op het lijstje. We gaan naar beneden, dit is namelijk een easy walk van ongeveer 30 meter naar beneden ( naar boven is wel weer een ander verhaal maar goed).

Jaydin voorop en dit gaat wonder boven erg goed. Beneden is hij helemaal enthousiast en vraagt waar de Indianen nu zijn. Hij wil niet meer weg. Hij gaat met Rene een trapje af om binnen een Kiva ( lees: een kamer in de grond) rond te dwalen waar hij voor even Indiaantje was. Spruce Tree House is een van de best bewaarde dwellings. Het was heel bijzonder.

De weg naar boven is wat meer het echte werk maar ook dit gaat aardig. We bezoeken nog even het museum en Jaydin blijft gefascineerd kijken naar de vitrines met indianen popjes die het leven nabootsen in de Pueblo's.

We vervolgen onze weg richting Palace Cliff Dwelling. Hier kan je alleen naar toe met een ranger. Wij vinden het best zo en bekijken het huis van bovenaf. We zijn nu 2 uur onderweg en de hoogte gaat een beetje opspelen dus we besluiten de weg terug te nemen naar de US 160 richting Durango waar we 2 nachten zullen zijn. Het is een uurtje rijden als we de Durango KOA campground oprijden. Al sinds het begin van de vakantie wil Rene op een KOA staan dus hier zijn we dan. Het is wederom een mooie plek boven op een heuvel. We worden heel vriendelijk begroet door de eigenaars. We krijgen een plek achterin, ver van het lawaai van de weg.

Vanavond gaan we uit eten bij Applebees. Rene eet de riblets en ik cajun pasta wat iets te pittig was. We hadden ook een voorgerecht, niet dat dat nodig is dus de helft ging weer mee in een doggy bag.

Nog even naar de Walmart waar we dus toch maar een step hebben gekocht en hopen dat dit een oplossing is voor het niet willen lopen van Jaydin. Slapen wil hij overdag niet dus dan moeten we maar creatief zijn.

Terug op de site nog even bij een kampvuurtje gezeten, marshmallows warmen mmmmhhhh….. Ondertussen nog even naar een heel verhaal luisteren wat Jaydin aan het vertellen is over vuur en vuur blussen …….

Margo

Marshmallows! Mmmmm.