Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 12 Treinen kijken in Durango

Woensdag 15 juni

Vandaag een redelijke rustdag in Durango. In eerste instantie had deze stop als doel de trein nemen naar Silverton. DIt moet erg mooi en leuk zijn. Maar toen we hadden gezien dat de reis 3 uur heen is en 3 uur terug hebben we er vanaf gezien. Maar we wilde wel Durango bezoeken. Dat hebben we vandaag dan ook gedaan. Gewoon lekker langzaam op gang komen en toen eerst naar een Mall. Dit is leuk voor even en we hebben wat schoenen gescoord maar dan is het ook wel weer goed. De Malls in Amerika zijn meestal niet zo sfeervol ( behalve die van Las Vegas dan :-) )

Daarna naar historic downtown Durango, waar we dus vrij snel een parkeerplek hebben gevonden, weliswaar betaald maar 25 cent voor 50 minuten daar draaien we ons hand niet voor om. Jaydin voor het eerst echt op zijn step. (vanmorgen was het even vallen in de camper . resultaat = bult op zijn achterhoofd. ) Op de step staan en geduwd worden is nu zijn favoriete bezigheid. Eerst maar tegen onze principes in bij de Mac voor 10 euro geluncht. En toen naar het Railroad Museum waar dus ook die trein vandaan vertrekt en aankomt. Het museum is erg mooi. Ze waren alles aan het klaar zetten voor Thomas de trein dag waar wij helaas niet bij kunnen zijn…. maar misschien toch niet zo helaas, het zal dan wel heel druk zijn.

We wandelen weer terug door het centrum als Jaydin weer een van zijn buien krijgt. Hij is moe en dat moet de hele stad Durango weten. Opvallend is dat dit vaak gebeurt als hij zijn zin niet krijgt :-) Bij starbucks alle drie maar even bijkomen. Weer een stevig woordje met de kleine man, lekker even zitten en wat drinken. En dan is het weer over. Het kind wat je thuis hebt , heb je ook op vakantie dus inclusief zijn peuterpubertijd en zijn ongeduld en zijn moeheid en zijn nee buien. Maar laten we niet het lieve enthousiaste jongetje vergeten als hij lekker kan zwemmen of spelen. Of de Pueblo's bekijkt. Of de Harleys voorbij ziet komen. En over het algemeen toch maar gewoon meestroomt naar daar waar wij toe gaan. En laten we een belangrijk ding niet vergeten; wij ouders zijn ook hetzelfde als thuis :-) En wat dat betekent mogen jullie allemaal zelf invullen. (Berrit, dit allemaal even n.a.v jouw reactie hi hi)

Goed je zou zeggen off the record maar ook dit hoort gewoon bij onze vakantie :-)

We willen heel graag de trein zien maar we zijn te laat om deze te zien vertrekken. Om 5:15 komt de eerste weer terug. Het is half 3 als we dus even teruggaan naar de KOA. Ik doe alvast een was en verder doen we alledrie ons ding. Jaydin wil niet slapen want hij wil wachten totdat we naar de trein gaan ( hij is bang om hem te missen ). Om kwart voor 5 gaan we weer richting het treindepot. Lekker stukje lopen en wachten. Natuurlijk rijdt geen enkele trein op tijd zo ook deze niet. Tijdens het wachten speelt Jaydin met de kleine treintjes in een speelgoedzaak. En om 6 uur horen we in de verte de stoomtrein fluiten. Oren dicht en daar komt het zwarte gevaarte binnen rijden. Echt heel leuk. Jaydin wil nog even de grote locomotief van dichtbij bekijken. En so be it.

Zo terug lopen door mainstreet naar de City market om de nodige boodschappen binnen te halen. We eten pizza in de camper. En niet vergeten de broodjes voor morgenochtend. Als we tijdens het eten met elkaar bespreken dat het een leuke dag was beaamt Jaydin dit door te zeggen ' Het was een heel avontuur' . Nou gelukkig is de trein dan toch in goed aarde gevallen.Belofte maakt schuld dus nog even zwemmen in het verwarmde zwembad. De zon gaat bijna onder. Snel weer terug en bedtijd voor de kleine man. De was is inmiddels droog. Rene en ik zitten nu aan de Ben and Jerry's ijs met cool whip ( slagroom) , buiten met onze gas lamp en een muggenverdrijver.

Route wijziging; zoals eerder vemeldt zijn er enorme bosbranden in het oosten van Arizona. Precies op de route die wij via Alamogordo, SIlver city naar Show Low Arizona wilden doen. Er zijn nu al waarschuwingen dat er in Alamogordo en Silver City te veel rook is zo erg dat het gevaarlijk is voor de luchtwegen. Nu blijft dit natuurlijk Amerika waar overal voor gewaarschuwd wordt maar deze gaan wij wel serieus nemen. Het zuiden van New Mexico heeft dus last van rookoverlast. WIj gaan dus dit stuk overslaan. We zitten nu te bedenken wat te doen. Morgen gaan we in ieder geval naar Santa Fe, Albuquerque staat ook nog op het lijstje en dan maar eerder Arizona in via de Route 66 of……….wordt vervolgd.

Verder wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties op de verhalen en de foto's. Het blijft heel leuk om te weten dat we gevolgd worden door het Nederland front.

Petra

Een heel avontuur!! Wat een ventje hè.... Mooie foto's..
Mis jullie kus

henny arkenbout

hallo vacantie gangers ik vind het een heel leuke belevenis om met jullie achter de compuut mee te reizen wat is het mooe allemaal , .en die locomotief doet me denken toen wij nog jong. waren hebben we ook zoiets in duitsland gezien indrukwekkend zo n groot . gevaarte wel mooi al jullie leuke verhalen gelezen kijk alweer naar het volgende uit dikke kus voor jaydin of tie. daar blij mee is hmmm voor jullie ook ha ha liefs van ons .

Margo

Hoi lieve vakantiegangers,
Hoewel ik nog nooit in Amerika ben geweest en ik ook niet weet of ik er ooit naar toe ga, lijkt het wel of ik het al ken door jullie enthousiaste verhalen van de belevenissen. Heerlijk! Genieten.