Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 13 ByeBye Durango, Hello Santa Fe New Mexico

Donderdag 16 juni

Het was vandaag wederom een rijdag. Vroeg op ( lees half 9) , snel ontbijten, camper op orde en gedag zeggen tegen Durango. Leuke plaats in een schitterende omgeving. Om 10 uur rijden we weg.

We hebben de snelle route naar Santa Fe genomen en dat is ongeveer 4 uur rijden. Natuurlijk kan je kiezen voor een scenic route maar dat was te lang.

En we wilde niet halverwege ergens overnachten. Op zich was dit helemaal geen gekke route vooral het laatste stuk tussen Cuba en Santa Fe is schitterend. In Cuba hadden we een tussenstop maar hier was verder niet zoveel dus snel weer verder gereden. Rond 3 uur bereikte we de stad waar we eerst ons geld hebben uitgegeven in een Fashion Outlet. Was weer leuk. Hier zie je trouwens dat de crisis behoorlijk heeft toegeslagen; heel veel winkels waren gesloten en er stonden een aantal panden leeg.

Santa Fe is de hoofdstad van New Mexico. Best groot denken we. Alleen zou je dit een twee drie niet zeggen. Er is alleen laag bouw en de huizen/ gebouwen zijn allemaal in dezelfde woestijnachtige kleur en stijl; Adobe stijl noemen ze dit. Echt heel mooi. Daardoor gaan dus veel huizen zo op in hun omgeving.

Het was nog even zoeken naar de campground die we hebben uitgekozen. De tomtom zei namelijk al bestemming bereikt…… nou geen campground te bekennen. Verder gereden en even gevraagd. Om half 5 kwamen we bij Rancheros de Santa Fe Campground aan. Het is een mooie omgeving, full hook up maar een groot nadeel tenminste voor ons, niet voor Jaydin. De plek is een grote zandbak. Veel dirt en dirt en dirt. Ook de picnic tafels stammen uit de seventies. Het waait maar het is erg warm. Door de wind kunnen we niet echt buiten eten. We flansen wat in elkaar en eten dit binnen op. Verder vandaag eigenlijk niets bijzonders te melden. Ook niet veel foto's. Morgen Santa Fe bezoeken.