Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 14 Santa Fe, Mexico .... oh nee.... New Mexico

Vrijdag 17 juni

Heerlijk begonnen met wakker worden en ontbijtje; ei, spek, brood en hagelslag. Vandaag gaan we downtown Santa Fe bezoeken en de beroemde Plaza.

We zijn ready. Jaydin nog even naar buiten en die was binnen 3 seconden helemaal zwart van de zandbak buiten. Heerlijk als je dat kan doen. We rijden weg en meteen zitten we vast met onze achterkant. Dit levert de nodige vloek partijen op en een spurt naar de receptie om een ander plek te vragen. Natuurlijk vinden ze dit allemaal heel vervelend en willen ons geld terug geven. Dit hoeft nou ook weer niet als we maar een andere plek krijgen ( later meer over deze plek). We zijn niet heel blij met deze campground ook al is de service goed. Internet is hier ook een ramp. Alleen de playground en het zwembed zien er toonbaar uit. Ok dit was even onze klaagzang.

We rijden naar Old Santa Fe. Op aanwijzingen van de campground ( over de service valt niet te twisten) parkeren we op een speciale parking waar ook RV's mogen staan. Best handig als je een 9 meter lang bakbeest bij je hebt. We moeten betalen voor 2 plekken en we kunnen weer verder. De step brengt zijn geld wel op hier ;-) We lopen een straatje in en nog een en nog een en dan komen we op de beroemde plaza. Je waant je even in Mexico en het doet echt on-Amerikaans aan. Overal natuurlijk souvenirs winkels, veel galeries en ook zijn er veel Native Americans die hun zelfgemaakte sieraden en aardewerk willen verkopen. Vooral bij de Palace of Govenors wordt er veel aangeboden. Er waren hele mooie dingen bij. Jaydin heeft een armband met de amerikaanse vlag uitgekozen ( hoe niet- native american is dat :-). BIj Haagen Dazs eten we een ijsje met snoepjes ( Jimmy's heten ze hier), een soort bananen split en een ijskoffie. Jaydin ziet zwart om zijn mond van de kleurstof ( doekjes vergeten dus zie foto) .

We lopen verder en bezichtigen de Cathedral. Jaydin vond het erg mooi. Jaydin was ook degene die in de kerk wilde kijken. Bij een kleine marktplaats worden er nog mini donuts gescoord die ter plekke worden gemaakt. Even zitten. Weer rondhobbelen en toen hadden we het wel gezien. Terug naar de parking waar Jaydin het presteerde met zijn vinger tussen het raam te komen....dit was huilen. Goed al met al ... Santa Fe is wel echt een aanrader.

We gaan nog even naar een Mall; Santa Fe Place. Boodschappen voor het avondeten gedaan en ja ….. toen was het weer tijd om terug te gaan naar onze nieuwe plek op de campground. Alles weer aangekoppeld, airco aan en boem alles klapt er uit….. blijkt dat we op een 50 ampère aansluiting staan en we een 30 ampère moeten hebben ( zoals we ook gevraagd hebben). Dan maar weer een nieuwe plek vragen denken we… alles weer afgekoppeld en naar de receptie. De eigenaar zei dat hij in al die 30 jaar dat hij hier werkt altijd heeft gedacht dat het beide kon en dat Rene hem moet komen vertellen dat het anders is. En ' You would be right because you doesn't look stupid' . Samen gaan ze in een golfkar kijken hoe en wat. Terug willen ze van alles gaan regelen om ons toch een goede plek te geven. Dan moeten andere gasten verhuizen …. een heel gedoe dus…. toen bood een andere gast ,die hier voor een week vast staat omdat zijn as is gebroken, zijn adapter aan zodat we konden blijven staan waar we stonden. Eind goed al goed… om half 7 zaten we eindelijk aan de pasta. Daarna nog even spelen en het grote modder monster laten douchen totdat het water koud werd. Dat die put niet verstopt raakt van alle dirt blijft ongelofelijk. Het was een leuke dag. Morgen naar Albuquerque.

Update 18-6 We horen net dat de wind is gaan draaien en dat de rook van de bosbranden nu richting het noorden gaat...volgens willen ze ons niet in Arizona :-)

Nanda

Wat hebben jullie (volgens mij) een heerlijke reis. Geniet volop van jullie verhalen en de foto's. Geniet nog maar lekker.

tessa

Het is weer erg leuk om jullie reis en grappige belevenissen te volgen!
Hier waait het ook erg, maar dan meer herfstig, geniet ervan.
Wat betreft die driftbuien...jij geeft toch opvoedcursussen Ellen ha ha!!
liefs Tessa

Dave

Die oplossinggerichtheid van de Amerikanen klinkt geweldig. Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven en als ik het zo lees vliegen de dagen voorbij. Veel plezier nog, maar dat zal niet zo´n probleem zijn ;-)

Groetjes,
Dave