Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 15 Turquoise trail naar Albuqurque

Zaterdag 18 juni

Vandaag zeggen we gedag tegen de toch wel minste campground tot nu toe. We checken uit en rijden naar de US 14 waar we eerst even tanken voor 3 dollar en 29 cent ( per gallon he!) Dit is de goedkoopste tot nu toe ( de duurste was 4 dollar) dus dit is leuk tanken. Daarna even naar Best Buy ( elektronica zaak) waar we niet slagen m.n. omdat Rene niet werd geholpen door een van de medewerkers….dus we zijn weggelopen….. :-) Ja ook hier tref je het niet altijd.

En toen op weg naar Albuquerque de grootste stad van New Mexico. We hebben een scenic route genomen, de US 14 of te wel de turquoise trial, een mooie route met pittoreske dorpjes als Cerillo en Madrid. Golden moet er ook zo een zijn maar die zijn we blijkbaar zo voorbij gereden. In Madrid hebben we geluncht en jemig wat is het weer heet. Over de 35 graden zeker. Madrid heeft een hoofdstraatje met allemaal winkeltjes en een coal mine museum. Erg grappig. De Turqoise trial is zo genoemd om de Navajo hier in het verleden turqoise wonnen uit de mijnen. Er wordt dan ook veel van deze blauwe steentjes aangeboden.

Bij Albuquerque ( een stad die echt weer te herkennen als een grote stad met een zichtbaar downtown in tegenstelling tot Santa Fe ) rijden we een stukje route 66 en over de Interstate 40 naar de volgende campground; American RV park. Deze ligt pal naast de snelweg ( zoals bijna elke campground in deze omgeving). We hebben een mooie ruime plek, concrete, pull thru en natuurlijk full hook up… luxe paarden die we zijn. En zeker niet onbelangrijk om te noemen een plek naast de playground dus Jaydin kan alleen gaan spelen. De mevrouw bij de office had hier netjes rekening mee gehouden. Internet is echter weer heel traaaaaaaaaag.

We gaan nog een stuk route 66 rijden en dan zie je toch wel veel vergane glorie hoor. Veel kleine moteltjes die nog net open zijn of toch gesloten en dichtgespijkerd met planken. We willen gaan eten bij Route 66 diner. Een bekend plaatje in de Route 66 boeken. De weg gaat door downtown en dan weet je even niet of je nu wel in de juiste buurt terecht bent gekomen.

Alles ziet er prima uit maar er hangt dan toch een bepaald sfeertje, en ja dan ben je met een camper met grote letters El Monte Rental toch heel herkenbaar als een toerist. Dit was snel weer over toen we bij de Diner kwamen. Het is echt zo'n jaren 60 diner inclusief alle prullaria. Hamburger gegeten, een shake genomen want dat moet in een diner. Je krijgt dan naast je beker ook de mengbeker erbij met het restant van de shake. Echt lekker veel.

Weer terug om nog wat boodschappen te doen en te wassen :-). Jaydin speelt nog even met 2 meisjes met wie hij gisteren ook in Santa Fe heeft gespeeld, heel toevallig. Het is een gezin uit North Carolina en ze zijn 2 weken op reis langs de Interstate 40. Morgen gaan ze weer back home; 4 dagen reizen naar huis. Wij doen het ze niet na hoor.

Ondertussen volgen we wel de berichten rondom de forest fires en de rookoverlast . In Santa Fe werd al bevestigd dat Alamogordo in de rook ligt. En vanmorgen zei iemand dat de wind dus ging draaien richting het noorden van Arizona. Dit laatste hebben we nog niet bevestigd gekregen dus we gaan gewoon die kant op. Ja we zijn er maar druk mee :-)

Morgen naar BIO park met aquarium, zoo en botanical gardens. Jaydin is nu al enthousiast :-)