Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 16 Vaderdag in Albuquerque

Zondag 19 juni

Ja het is vaderdag dus ook hier een zelfgemaakt cadeautje van de ukkeman. Een fotolijstje met foto. Erg leuk natuurlijk. Dan mag Rene kiezen wat hij wil eten en hij wil bij Denny's eten and so be it. We eten een grandslam en nog een slam. Ben even vergeten wat de naam was, het is in ieder geval iets met veel eieren, spek, worst en hashbrown enzo. Was wel erg lekker maar dit moet je niet elke dag doen want dan groei je dicht. Buiten ruiken we een behoorlijke brandlucht en de lucht is niet echt helder meer. Ook hier dus enige rookoverlast.

Vandaag staat het Aquarium en de Zoo op het programma. Alle beelden van Blijdorp maar even los laten en open minded het biopark gaan bezoeken. Het aquarium was een groot succes. De tank met enorme haaien, schildpadden en andere vissen was het mooist. Jaydin was in ieder geval het meest enthousiaste kind van allemaal.

Daarna naar de Zoo met een bus. Inmiddels is het zeker 40 graden dus erg lekker lopen is het niet meer. We bezoeken de gorilla's. Bokito zou er helemaal gelukkig van worden. Ontsnappen is voor hem hier een koud kunstje :-). De chimpansees zijn ook van heel dichtbij te bewonderen. Daarna hadden we bedacht om het treintje door de Zoo te nemen. Bloedje heet en ze zeggen dat dat ding 7 miles per uur rijdt ….. nou ik denk nog niet eens 1 mile per uur. Wat ging dat ding langzaam en het was niet eens de moeite waard. Sorry even klagen. Het is zo warm dat we besluiten de andere trein terug te nemen naar het beginpunt namelijk het Aquarium, Eerst nog even langs een speeltuin, de giraffen, de olifanten, oh ja nog een water fontein ( 3x maal raden wie er nat was) en wachten op het super snelle treintje. Een half uur in een super heet en langzaam rijdend niet gemoderniseerd wagentje heeft ons humeur tot het nulpunt doen dalen. En toen kwamen we er ook nog achter dat Jaydin zijn armband weg is. Waarschijnlijk in de bus laten liggen. We waren er ook helemaal klaar mee. We wilden nog even naar de haaien maar het is was ook zo ontzettend druk geworden, we zijn maar weg gegaan en hebben in de camper even wat gegeten en gedronken.

Was dit nu een geslaagde dag? In ieder geval was de ochtend erg leuk en daar had het misschien bij moeten blijven :-) Terug op de campground lekker schelden op het trage en uitvallende internet. Jaydin heeft 2 uurtjes geslapen. En toen bij Golden Corral ( ja hij is er toch nog ) alle you can eat gaan eten. Dit is met recht een vreetschuur. Erg lekker maar je moet niet teveel naar de mensen om je heen kijken. Het zijn net aasgieren. Jaydin had al de suikerspinnen gespot. Gelukkig is het een kleintje. Hij heeft ook sla op dus dan mag het wel weer :-). Had ik al verteld dat het windkracht 100 is hier. Niet normaal. Je wordt gewoon uit je sokken gewaaid en ja het is nog steeds ver in de 30 graden.

Jaydin mag bij de campground even onder de buiten douche en daarna zwemmen. Helaas is waarschijnlijk door de wind het zwembad dicht. Eigenlijk wel logisch het is een grote zand tornado hier. Goed dan maar gewoon glijden. We komen de avond wel door. Morgen gaan we richting Arizona. Het is wel heel jammer dat we nu een mooie stuk route moeten overslaan. Maar we vermaken ons wel :-)

roland

super gaaf hoop dat jullie het goed naar je zin hebt en dat het weer mee zit tot zover en wens jullie nog veel ontspanning en genot gr roland

Margo

Die kleine man heeft behoorlijk wat indrukken te verwerken zeg. Jullie genieten er in ieder geval van. Heb je zijn armband nog gevonden? Jamer als je die kwijt bent. Toch??