Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 20 Een snelle blik op de Grand Canyon en Vliegtuigen

Donderdag 23 juni

Vanmorgen kregen we te horen wat er gisteravond in de speeltuin is gebeurd; ' ik probeerde op mijn buik te glijden maar dat ging te snel' ' En toen pang en ben toen gevallen' ' En Papa heeft het helemaal niet gezien'.

Ja dit was het verhaal wat we er gisteren er dus niet meer uitkregen :-)

Goed dat was dat. Ontbeten, dumpen, tanken en rijden. Omdat we zo dichtbij een van de natuurwonders hadden we ons voorgenomen even naar de Grand Canyon te gaan. Gewoon de eerste uitkijkpost en dan weer terug. Dat hebben we dus ook gedaan. Maar die eerste viewpoint is in de jaren toch wel enorm veranderd. Er is een visitor center bij gekomen, enorme parkeer plaatsten en een shuttle dienst. En het was me toch druk. Je kan zien dat dit park bij iedereen op het lijstje staat. Omdat wij toch liever niet in de mensen massa worden meegenomen zijn we na dus die korte blik op de Canyon snel terug gegaan.

Een korte stop bij het Imax theater bij Tusayan waar dezelfde taferelen te zien waren en weer verder naar ons 2de doel van vandaag. Het Airmuseum in Valle waar een groot aantal oldies onder de vliegtuigen te zien zijn. A.s. zaterdag is er een show waar we ook naar toe gaan. Het museum laat een mooie collecties zien van een aantal vliegtuigen, geschiedenis van de luchtvaart en een tentoonstelling van de eerste vrouwelijk piloten. Het is niet groot maar zeker de moeite waard. BIj een van ons gezelschap was dit toch het leukste van vandaag. Vragen als waarvoor is dit en waarvoor is dat moeten snel beantwoord worden. Even in een simulator zitten moet ook even.

En als we terug komen bij het begin krijgen we een rondleiding in een van de vliegtuigen. Was erg leuk.

Zo inmiddels is het weer rond 3 uur, we gaan terug naar Williams voor de boodschappen voor de geplande BBQ. En dan verhuizen we dus naar een anders campground; KOA Circle Pines. Dit is iets dichter bij de snelweg, tussen de bomen en hele mooie ruime plekken. Jammer dat we niet eerder deze geboekt hadden. Maar goed, hier zijn we 2 nachten. De BBQ zit er vandaag niet in; het mag niet ivm hoge risico op bosbranden. Dit was wel een beetje tegenstrijdig omdat later op de avond een mannetje langs komt met firewood voor een kampvuur. Ja want er is nu genoeg water. Morgen dus maar gewoon de BBQ aan. We eten nu bij het cafe gehaald patatjes met zelf gebakken hamburgers uit een koekenpan.

Jaydin heeft hier de keus uit 2 speeltuinen. De een wat verder weg. Daar moeten we met zijn drieën naar toe. Er zijn ook skelters te huur dus Jaydin mag van ons een paar rondjes op de skelter. Het is inmiddels donker en de sterrenhemel is hier geweldig. Zoveel sterren zie je bij ons niet. Wat we morgen gaan doen weten we nog niet waarschijnlijk gewoon even niet zo veel bijzonders…mag ook wel een keer :-)

roland

ik ben nu echt jaloers was ik maar mee echt gaaf en nog veel plezier

pieter en inge

We volgen jullie verhalen en willen de volgende keer graag mee als handbagage, we zullen ons goed gedragen! Hahaha!
Zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin!
groetjes en kusjes,
Pieter,Inge,Evani en devin

PS hartstikke bedankt voor de mooie kaart!