Zuidwesten van Amerika met een Camper!

Dag 25/26/27 We zijn weer thuis!

Dinsdag 28 oh nee uhh woensdag 29 juni

Ja dit is het verwarrende van een Jetlag.. je slaat een nacht over .... hoe je het wendt of keert . Dus wij zeggen elke keer gisteren terwijl het eergisteren is of zo iets.

Na het wachten natuurlijk boarden en om half 10 plaatselijke tijd rijden we van de gate weg.

De 10 uur durende vliegreis valt gelukkig mee. Jaydin heeft bijna 6 uur geslapen en ik heb geloof ik ook mijn ogen dicht gedaan. Rene heeft 3 films gekeken. Om kwart over 3 landen we in London op het zeer bekende vliegveld. Hier moeten we weer door de beveiliging. En dan is het weer even wachten totdat we weer konden instappen. De laatste vlucht ging gelukkig echt supersnel en voor je weet staan we bij de bagageband op de Schiphol. Petra en Daan staan ons op te wachten. We kunnen meteen door de douane en gelukkig hoeven we geen verantwoording af te leggen over wat we allemaal hebben gekocht. De snelweg op en om half 10 zijn we weer thuis.

Donderdag 30 juni

En zo zijn de 3 weken omgevlogen zoals elke vakantie natuurlijk. Onze eerste camperreis zit erop. En ja wat zijn dan onze bevindingen. Het is ons erg goed bevallen. Het lekker buiten leven en je eigen huis op wielen bij je hebben. Ook voor Jaydin een uitkomst. Gewoon doen waar je zin in hebt. De vrijheid. Heerlijk!

Nadeel is dat het bakbeest benzine slurpt en dat het een windvanger is. Het is niet altijd relaxed rijden. De wegen moeten kwalitatief goed zijn wil je niet in een schokkend gevaarte rondrijden. In Amerika zijn er veel zaken goed maar de wegen horen daar niet bij. Met auto merk je minder van het slechte wegdek, ook omdat je vaak op de linkerrijbaan rijdt :-)

Het minder mobiel zijn hebben we niet als een groot nadeel ervaren. Al met al was het een hele goede ervaring en zeker voor herhaling vatbaar. Alleen wil Rene dan een bus. Ja die wil alleen maar groter en luxer :-)

De beste en leukste campgrounds waren die in Moab, Torrey en Williams (Circle Pines). De slechtste in Santa Fe. We hadden over het algemeen goede campgrounds. Voor KOA betaal je iets meer en die bieden iets meer. De minste geschikt voor ons gezelschap was die in Cortez omdat die adult oriented was.

Britisch Airways is tot nu toe de slechtste maatschappij waarmee we hebben gevlogen. Naast de gebruikelijke krappe plekken ( en dit is bij iedere airline zo) was er veel mis met of de stoelen of de koptelefoons of de service. En op een 10 uur durende vlucht 3 keer 1 bekertje drinken krijgen is echt te weinig. Eten was trouwens redelijk. Het duurde erg lang voordat alles werd opgehaald dus je zit heel lang met een berg zooi voor je. Op de korte vlucht was het trouwens beter.

New Mexico is niet onze staat. Helaas hebben we maar een kleine blik kunnen werpen ivm de bosbranden. Misschien had dit ons beeld is bijgesteld. Sante Fe is een erg leuke stad. De natuur is geweldig. Maar op een of andere manier heeft het niet die aantrekkingskracht als Utah, Colorado of Arizona.

De bosbranden hebben wat roet in eten gegooid waardoor we eerder in Arizona waren en een bekend stuk hebben gereden wat leuk was maar zeker niet onze eerste keus.

We hebben wel een aantal ' hadden we maar' momenten gehad tijdens deze vakantie;

- Hadden we maar geen stenen borden gekocht

- Hadden we maar een dag langer in Torrey gepland voor Capital Reef

- Hadden we maar 4 nachten KOA Circle Pines gedaan

- Hadden we maar een andere wieldop geëist ( achteraf niet nodig)

- Hadden we maar om de manager gevraagd voor die benzine kosten

- Hadden we maar niet de Albuquerque Zoo gedaan

- Hadden we maar oorkleppen voor Jaydin meegenomen

- Hadden we maar naar White sands kunnen gaan

- Hadden ze nog maar kwartjes machines in Las Vegas dan waren we nu miljonair

- Hadden we maar …..

Ja dat blijf je altijd wel hebben. Het waren er niet zoveel :-)

Amerika is onze favoriete vakantiebestemming ( wie wist dit niet?) en deze vakantie werd weer bevestigd waarom dat voor ons zo is. De overweldigende en prachtige natuur. Utah staat met stip bovenaan wat dat betreft. Het uitgestrekte van het land, de ruimte. De vriendelijke mensen. Gewoon het lekkere eten. De gestoordheid van Las Vegas. De positiviteit van de Amerikanen. Het lekker overdreven gedoe en alles is great mentaliteit wat vaak op de lachspieren werkt van wij nuchtere Hollanders. De amerikaanse cultuur. Ze spreken gewoon een verstaanbare taal. Het gevoel van vrijheid. Bepaalde zaken zijn erg goedkoop. Kortom wij zijn in ieder geval nog niet uitgekeken op dit prachtige land.

Nog even een korte Jaydin note; Jaydin heeft genoten van Amerika m.n. gewoon omdat hij ook zijn ding kon doen. En wij waren er waar hij tegen aan kon schoppen :-). Of hij als hij groot is nog weet wat hij allemaal heeft gezien is de vraag maar dat is ook niet belangrijkste op die leeftijd. Spelen, glijden, zwemmen is toch wel het belangrijkste. En vriendjes maken op de campground (en het gemak waarmee dat gaat)

Het zijn veel indrukken voor de kleine man. Des te beter was het dat we een ' verblijfplaats ' hadden. De jetlag heeft behoorlijk parten gespeeld. En ook dat hij vaak te moe was om te lopen. Achteraf was de warmte een belangrijke oorzaak denken we (of gewoon gemakzucht). Over het algemeen heeft hij zich netjes aangepast en wij aan hem, zo werkt dat.

We willen onze stalkers in ieder geval bedanken dat ze ons gevolgd hebben. Het is erg leuk om te weten dat er wordt meegelezen. En op naar onze volgende reis waar die ook naar toe zal gaan.

Groetjes

Ellen Rene en Jaydin

Dave

Fijn dat jullie veilig terug zijn! Trouwens.........die "Adult oriented" campground in Cortez klinkt als één of andere ranzige swingersclub......maar dat bedoel je vast niet ;-)

Marcel en monique

Wij hebben jullie elke dag gevolgd.
Jullie hebben het erg leuk gehad,en gelukkig zijn jullie weer veilig thuis gekomen.
We spreken elkaar weer.
Rust nog even lekker uit.

Groetjes.

Leonie

Fijn om te horen dat jullie weer thuis zijn.
Ik hoop voor jullie dat jullie nog een paar dagen vrij hebben om bij te komen!

Lianne

Fijn dat jullie weer veilig met beide benen aan de Goudenregenlaan, op de bank zitten. Het klinkt echt allemaal super. Nu de foto's gaan uitzoeken......laat het even weten als het album af is!

.henny arkenbout

fijn dat jullie weer terug zijn het was heel leuk om met jullie zo mee te reizen we hebben echt genoten ik dus ha ha ron hoort jullie verhalen wel live geniet van je uitrust dagen want vacantie is toch leuk vermoeiend tot gauw liefs van allemaal

Frank

Welkom thuis! Vond het erg leuk om alles te lezen! Misschien moet je het gewoon continueren en een Ridderkerk-blog maken :-) Ik ga de mailtjes met verwijzingen hierheen wel missen!
Rust lekker uit en geen nood, het mooie weer is ook voor hier besteld....de nadruk ligt wel op besteld.....

Analogkid (AA forum)

Heb genoten van jullie reisverslag. Veel herkenbare dingen van onze eerste camper vakantie vorig jaar. Nu genieten van de herrinneringen.

Margo

Welkom thuis jullie drieen. Ik ben blij dat jullie veilig aangekomen zijn. Ook ik heb genoten van jullie reis door je favoriete vakantieland. Lekker op je gemak wennen aan het ritme van alledag. En heerlijk nagenieten.
In ieder geval niet zo warm als in Amerika, maar ondanks de regen een heerlijke temperatuur. Alhoewel het voor jou Ellen snel te koud is. Tot gauw!

marry en bert

Op de valreep, fijn dat jullie reis weer een succes is geweest en jullie volop hebben kunnen genieten. En wij met jullie. Thuis nog heerlijk nagenieten.
Nu is het onze beurt:>). Wij vertrekken over een uurtje van huis. Australia here we come. Knuffel voor alle drie.